Wołyń pamiętaja obie strony.W końcu trzeba wyjaśnić rolę NKWD i Smiersza.


Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

23 odpowiedzi na „Wołyń pamiętaja obie strony.W końcu trzeba wyjaśnić rolę NKWD i Smiersza.

  1. Wizja pisze:

    niezależna.pl przedstawia to w ten sposób :
    ” 11 lipca 1943 roku – to jeden z najtragiczniejszy dni w polskiej historii, nazywany „krwawą niedzielą”, apogeum rzezi wołyńskiej. Dziesiątki tysięcy Polaków zostało bestialsko zamordowanych przez ukraińskich nacjonalistów …………..” cd
    http://niezalezna.pl/68854-rzez-wolynska-dzis-72-rocznica-krwawej-niedzieli-dokonanego-na
    ……………to pewne , że trzeba wyjaśnić wszystkie ” role ” z wyjątkową rzetelnością ;

    Lubię

    • Wizja pisze:

      no wiem , wiem , że moja uwaga jest z gatunku infantylno / bezradnych ;

      Lubię

    • zenobiusz pisze:

      ” Dziesiątki tysięcy ”
      Niegdyś za komuny pisano o ponad 700 000.
      To jak w Auschwitz 6 .000.000 wzbudza niepokój
      Jest w sieci tylko kilka wiarygodnych zdjęć ..czemu ???
      Relacje świadków najczęściej nie weryfikowalne przypominaja
      relacje świadków jak to w Katyniu Niemcy rozstrzeliwali naszych.

      Lubię

  2. Wizja pisze:

    Tu jeszcze przestroga dla piszących i komentujących > bo temat Wołynia bolesny :
    …………Żywe słowo porusza serce !
    ………..”Poprawność polityczna i mowa nienawiści >
    ” żyjemy w czasach, w których świadomość negatywnych konsekwencji używanego języka jest bardzo duża. Jej owoc to choćby koncepcja „poprawności politycznej” (sposobu używania języka w dyskursie publicznym, którego głównym celem jest zachowanie szacunku oraz tolerancji wobec przeciwnika w dyskusji) czy piętnowanie „mowy nienawiści” (używania języka w celu znieważenia, pomówienia lub rozbudzenia nienawiści wobec pewnej osoby czy grupy osób). Choć mogłoby się wydawać, że są to wysiłki słuszne, jednak nierzadko zdają się one paraliżować zdolność nazywania rzeczy po imieniu, sprawiając, że narzędzie komunikacji, jakim jest ludzka mowa, zamiast do porozumienia prowadzi niejednokrotnie do zafałszowania relacji i opisywanych rzeczywistości. Określenie „poprawny politycznie” w języku potocznym paradoksalnie kojarzy się z nieszczerością, grą czy rozmyciem sedna sprawy…………………..cd
    http://www.katolik.pl/zywe-slowo-porusza-serce,24930,416,cz.html
    …wielu z nas nie ma pełnej świadomości w aspekcie ulegania różnym ” poprawnościom „

    Lubię

    • Mary E. pisze:

      http://gosc.pl/doc/1085364.Grzesznych-upominac
      (Moim zdaniem zachowanie prawdy i pamięć o niej jest podobna do Boskiego nakazu o upominaniu. Stało się zło. Zostali wymordowani Polacy. Umierali w męczarniach. W imię poprawności politycznej nie możemy udawać, że nic się nie stało. Nie oznacza to szukania zemsty. Ale pamięć i szacunek wobec pomordowanych rodaków należy się im. )
      Tymczasem władze Ukrainy uznają Banderę za swojego bohatera narodowego, a nasi rządzący nie robią nic, aby wyrazić sprzeciw. Nie; to nie był bohater, lecz zwyrodniały morderca- takie upomnienie powinno paść w imię miłości międzyludzkiej i przyjaźni między narodami.
      Link, który podałam na górze jest w/g mnie wart przeczytania. Jest tam wyraźnie powiedziane, że tolerowanie cudzych grzechów i nie-upominanie dla ,,świętego spokoju”
      i fałszywie pojmowanej tolerancji też jest grzechem: współwiny w grzechu.

      Lubię

      • zenobiusz pisze:

        Nie; to nie był bohater, lecz zwyrodniały morderca””
        Proszę o dowody bo o karłach reakcji z AK naczytałem się.

        Lubię

        • Mary E. pisze:

          Nie rozumiem Zenobiuszu: negujesz mordy Polaków na Wołyniu jako wydarzenie, które nie miało miejsca i uznajesz Banderę za bohatera?
          Ależ materiałów źródłowych jest mnóstwo. Nie wiem dlaczego zniknął link ks. Isakowicza Zalewskiego, ale są inne.
          http://polska.newsweek.pl/wolyn-1943–jak-wygladala-rzez-polakow-,106156,1,1.html
          http://natemat.pl/132609,zamordowali-100-tys-polakow-stosowali-setki-tortur-rzez-wolynska-wciaz-dzieli-dwa-narody
          http://natemat.pl/132609,zamordowali-100-tys-polakow-stosowali-setki-tortur-rzez-wolynska-wciaz-dzieli-dwa-narody
          Na górze jest link, który wstawiła Wizja- z Niezależnej
          Tych linków można mnożyć w dziesiątki, czy więcej. Kiedyś słyszałam też relację żywego, naocznego świadka, którego potraktowano ,,stosunkowo łagodnie” . Nie został zamordowany, lecz przywiązany za genitalia do drzwi stodoły, którą podpalono. Musiał dokonać trwałego samookaleczenia, aby ratować życie.
          Poza tym co ma Armia Krajowa do mordów na Wołyniu? Uważasz, że to żołnierze AK mordowali Polaków i czynili czystkę etniczną na Ukrainie? Dziwne poglądy, których nie rozumiem.

          Lubię

        • Mary E. pisze:

          Przez pomyłkę dałam dwa razy ten sam link, ale to chyba mało ważne, bo linków o rzezi Wołyńskiej jest bardzo dużo. Znalazłam też odpowiedź, dlaczego zniknął link świadka ks. I.-Zalewskiego:http://natemat.pl/63557,ks-isakowicz-zaleski-gazeta-polska-zablokowala-artykul-o-rzezi-wolynskiej-powody-ideologiczne-nie-merytoryczne
          A wracając do tamtego autentycznego świadka, z którym rozmawiałam, zapomniałam dodać, że skrępowano mu ręce, ale wsunięto w dłoń nóż. Nie mógł przeciąć drutów, którymi przywiązano jego część ciała, nie było możliwości ani czasu. Mógł tylko odciąć swoją męskość.

          Lubię

        • zenobiusz pisze:

          Nie neguję zbrodni na Wołyniu,jej część miała miejsce w niegdyś włościach moich przodków.Zastanawiam sie kto był inspiratorem i sprawcą.Warto poczytać o Kochu,i o agencie NKWD Chryniu który zabuił agenta Smiersza Swierczewskiego.
          Znałem osobiście d-cę jednej z samoobron polskich na Wołyniu…
          Wiele ciekawych rzeczy mi opowiadał..

          Lubię

        • zenobiusz pisze:

          Nie rozumiem Zenobiuszu: negujesz mordy Polaków na Wołyniu jako wydarzenie, które nie miało miejsca i uznajesz Banderę za bohatera?”
          Wybacz ale ta wypowiedź to szczyt bezczelności.
          Z czego to wynika??
          Czy pytanie o dowody spowodowało że puściły nerwy?
          Isakowicz jako jedyny dowód?Bo ksiądz?
          Wpisz w wyszukiwarke i poczytaj o nim.
          Dalsze obrażanie mnie poskutkuje banem.
          Niestety

          Lubię

          • Mary E. pisze:

            Wynika z Twojej wypowiedzi:
            Nie; to nie był bohater, lecz zwyrodniały morderca””
            Proszę o dowody bo o karłach reakcji z AK naczytałem się.
            Odpowiedz
            (Wybacz, nie pojmuję. Dlaczego odbierasz pytanie-w odniesieniu do Twojego tekstu jako obrażanie. A co do ks. Zalewskiego- przecież mówiłam, że to był tylko jeden z linków, który zniknął. Jeśli wiesz o nim coś bardzo złego, to wyjaśnij mi, może na priw,-jeśli to nie nadaje się do publicznego ujawniania), bo ja prawdopodobnie nie znam szczegółów jego biografii, które rzucają na niego cień. Ale przecież nie jestem alfą i omegą, aby wiedzieć wszystko o wszystkich. I nie ,,puściły mi nerwy”, bo wtedy napisałabym inaczej). (Zen, chyba jesteś przewrażliwiony, to mówię z pozycji mojego zawodu. Nie miałam najmniejszego zamiaru obrażać Cię. Zdziwiłam się tylko, bo Twoja wypowiedź wyglądała jak zmiana poglądów-volta o 180%)

            Lubię

          • zenobiusz pisze:

            Zawsze twierdziłem,że sprawa Wołynia to robota Moskwy.Co do księdza Isakowicza zdumiewa jego udział w ostatniej akcji propagandowej „kremlinów” mającej poróżnić Polaków i Ukraińców.

            Lubię

        • zenobiusz pisze:

          „Poza tym co ma Armia Krajowa do mordów na Wołyniu? Uważasz, że to żołnierze AK mordowali Polaków i czynili czystkę etniczną na Ukrainie? Dziwne poglądy, których nie rozumiem.”
          Jest oczywiste że w czasach stalinizmu oczerniano podobnie AK i Żołnierzy Wyklętych.
          Dziwne że tego nie wiesz .Identyczne zabiegi stosuje się by nasilać konflikt polsko-ukraiński.Poczytaj sobie za co skazano Rotmistrza Pileckiego,i zacznij myśleć.

          Lubię

          • Mary E. pisze:

            Ależ wiem dość dużo o Rotmistrzu Pileckim i żołnierzach wyklętych. Poczytać więcej nigdy nie zaszkodzi, ale i tak-jak sądzę- mam sporo wiedzy-oczywiście w sensie pozytywnym o tych ludziach. (Mam nawet nagrania o nich na swoim blogu).Toteż zdumiało mnie zdanie Twojej wypowiedzi: ,,Proszę o dowody bo o karłach reakcji z AK naczytałem się.”
            (I znów powtórzę z uporem mojego zawodu:,,i zacznij myśleć”-to fragment Twojej wypowiedzi. Nie sądzisz, że przypisywania zdolności myślenia i analizowania tylko sobie to- …No, może nie będę kończyć, bo znowu zinterpretujesz opacznie. Ale jako Katolik i człowiek inteligentny powinieneś domyśleć się co chciałam wyrazić. Tu mam nadzieję, że nie przypiszesz mi złośliwości intencji, bo w takim wypadku zawiedziesz mnie całkowicie).

            Lubię

  3. zenobiusz pisze:

    Polecam uwadze.

    Wywołanie nienawiści Ukraińców do Polaków i odwrotnie było jego naczelnym zadaniem.

    Widać odniósł sukces w środowiskach lubiących prawdy powierzchowne,

    Lubię

  4. Wizja pisze:

    Wiersz pt. Wołyń

    Poprzez Wołyń wiatr
    O zapachu krwi
    Nawet śladu snów
    Z umęczonych dni

    Nad Wołyniem żal
    Niepamięci mgła
    Nie popłynie już
    Zrozumienia łza

    Zapomnienia krzyk
    Przestrzeń pustych pól
    Dzikich czajek płacz
    W sercu nagły ból
    http://naszeblogi.pl/55959-wolyn
    ………….”.dzikich czajek płacz ” nad jednymi i drugimi ?

    Lubię

  5. zenobiusz pisze:

    Lubię

  6. benka pisze:

    Może troche nie w tym miejscu trzeba to wstawić , ale nie mam gdzie ………….
    Proszę posłuchajcie………

    Lubię

  7. benka pisze:

    I dalej …………polecam
    Ważne słowa abp. Dzięgi na Jasnej Górze: „Ustawa o in vitro jest zbrodnicza, bo odmawia się w niej człowieczeństwa żyjącemu i poczętemu człowiekowi. To jest czysta eugenika”

    Lubię

  8. benka pisze:

    O. Tadeusz Rydzyk: Po roku 1981 nastąpiło wielkie uprowadzenie Polaków. Ogromną rolę odgrywają tu media!

    Lubię

  9. benka pisze:

    Rodziny Radia Maryja z pielgrzymką na Jasnej Górze. Poruszająca homilia bp. Dydycza: „Uczmy się doceniać wolność i trwałość narodu!” [WIDEO]

    Lubię

Możliwość komentowania jest wyłączona.