Kreml przegrywa wojnę informacyjną.The Kremlin is losing the information war


Media Pro-Kremlin zbombardowania świat z doniesieniami o faszystów, ukrzyżowany dzieci i ścięty prorosyjskich milicjantów na przestrzeni 18 miesięcy konfliktu na Ukrainie. Wiele z tych opowieści zostały okazały się fikcją, albo usiana faktów, które służą bardzo tendencyjny interpretację wydarzeń.

Jednak niektórzy zachodni analitycy uważają, że przynajmniej kilka z tych rosyjskich strzałki – jednak pochylił się i nieprawdziwe – osiągnęły swój cel, i że Moskwa udało się narzucić swoją wizję konfliktu na Ukrainie od reszty świata. Widząc pozorny sukces rosyjskiej propagandy, politolodzy i analitycy mediów wszczął alarm z takim skutkiem, że Zachód się teraz zajmuje Moskwy „wojny informacyjnej” bardzo poważnie.

Spraw zagranicznych departamentu Unii Europejskiej ogłosił, że rozpoczyna szybką jednostkę odpowiedzi do zwalczania rozpowszechniania dezinformacji rosyjskich mediów, i BBC ogłosiła plany rozszerzenia transmisji do rosyjskojęzycznej widowni.

Reporterzy Michael Weiss i Piotr Pomerantsev napisałem w licznych publikacjach na temat wojny informacyjnej i ostrzegł, że Kreml toczy atak na Zachodzie. A w oddzielnym artykule piszą: „Czujesz się stosunkowo słaba, Kreml systematycznie nauczyli się korzystać z zasad liberalnej demokracji przed nimi w tym, co nazywamy tutaj” na weaponization informacji, kultury i pieniędzy, „istotne elementy koncepcji Kremla z „nieliniowej” wojny „. Ale jest zagrożeniem dla Zachodu emanującym z Kremlem naprawdę tak wielki?

Według niektórych analityków, poprawy wizerunku Rosji za granicą prawie nie było głównym celem kampanii informacyjnej. Wasilij Gatov, rosyjski badacz mediów z siedzibą w Bostonie, sugeruje, że zamiast promować pozytywny wizerunek Rosji za granicą, rzeczywisty cel RT jest wdrożenie „zbrojną odpowiedź” na Zachodzie i rosyjskich mediów liberalnych. Ich celem jest stworzenie antyrosyjskiego szumu w prasie amerykańskiej i europejskiej, a korzystać z tego „antyrosyjskiego narrację” w polityce wewnętrznej Rosji.

Gatov twierdzi, że od 2007 roku Rosja Putina zatrzymał stara się promować wizerunek Rosji na arenie międzynarodowej, a nie za pomocą miękkiej siły, jeśli możliwe do osiągnięcia korzyści osobistych elit kremlowskich. Inni badacze jednak zwrócić uwagę, że Rosja utrzymuje inwestowanie w swój wizerunek za granicą, do niedawna.

Andrew Foxall z Henry Jackson Society twierdzi, że Rosja zainwestowała w różnych instrumentów dyplomacji publicznej w całej połowie 2000 roku, a sam termin „soft power” doszedł do znaczenia w trakcie prezydenckiej kampanii wyborczej w 2012 roku, kiedy Putin określił je jako „matrycy narzędzia i metody, aby osiągnąć cele polityki zagranicznej bez użycia broni, ale poprzez wywieranie informacji i innych dźwignie wpływów „w jednej ze swoich publikacji przedwyborczych. Później termin ten został zawarty w „Koncepcji” Polityka zagraniczna Rosji w 2013 roku, są wymienione w oficjalnym dokumencie po raz pierwszy.

Rosja miała przewagę nad Zachodem od samego początku w ściganiu wojnę informacyjną. Każdy demokratyczny rząd ma znacznie mniej okazji celowo użycie informacji jako broń. Ale tak samo, Rosja traci informację o jego wojny na Zachodzie.

Jednym z głównych narzędzi rosyjskich wpływów na Zachodzie jest kanałem państwowym Russia Today – który niedawno postanowił używać skrótu RT. Założona w 2005 roku, kanał początkowo dość skuteczne w pozyskiwaniu zachodnią publiczność. W swojej książce „Kreml Mów: Propaganda Fabryka Inside Putina,” Wall Street Journal korespondent Lukas Alpert wyjaśnia, że ​​RT przyciąga amerykański lewo i prawo za pomocą strategii, które łączą w sobie umiejętne korzystanie z Internetu, teorii spiskowych i chęć do zajmowania się kwestiami że major US Media ignorować.

Popularność kanału rosły aż do wybuchu konfliktu na Ukrainie, po którym wielu widzów krytykowany RT za stronnicze pokrycia wojny. Na przykład w Wielkiej Brytanii w 2014 RT znaleziono cztery razy za naruszenie kodeksu nadawczej bezstronności przez regulatora medialnego Ofcom.

Jednak, jeśli podawana celem jest poprawa wizerunku Rosji za granicą, prawie w ogóle nie został osiągnięty. Jak ankiety pokazują, Moskwa udało się narzucić swoją wizję konfliktu na własnych obywateli, ale nie udało się przekonać ludzi z Ukrainy i reszty świata. W sondażu Gallupa kwietnia 2014 r pokazał, że tylko 2 procent ukraińskich respondentów nazwie rosyjski kanał państwowego jako jednego z trzech głównych źródeł informacji. To jest po części wynikiem zakazu że Ukraina nałożonego na nadawanie tych stacji w marcu 2014 r.

Powoduje to, że rosyjskie kanały informacyjne osiągnął tylko 9 procent wszystkich Ukraińców w 2014 roku, w porównaniu z 19 procent w 2012 roku dwie trzecie Ukraińców są sceptyczni co do obiektywizmu rosyjskich programów informacyjnych, a nawet na południu i wschodzie kraju, mniej niż jedna trzecia respondentów uważa, że ​​rola Rosji w kryzysie było „w większości pozytywne.” W pozostałej części Ukrainy, że liczba ta wynosiła mniej niż 3 proc.

Rosyjska propaganda nie podobnie na Zachodzie. Jako redaktor współpracownik RuNet Echo Kevin Rothrock wskazuje „Ludzie przytoczyć fakt, że RT jest w stanie w jakiś poślizg, gdy łamie dezinformacji historia. Wtedy to okazało się błędne, a Rosja jest zakłopotany i oczerniany raz jeszcze,” powiedział. „Myślę, że cała kampania jest tylko, aby zatrzymać istotne i utrzymać zachodnie media wypompowywanie anty-Rosja rzeczy. Wtedy mogą cherry-pick z wściekłości i sprzedać go z powrotem do krajowej publiczności prasowej, gdzie mają monopol medialny. Ale na otwartym rynku dziennikarstwa, na Zachodzie, rosyjska propaganda jest bezwartościowe. ”

Strategia RT jest prawdopodobnie koncentruje się bardziej na sprzedaży jego rzekomej „sukces na Zachodzie” do Kremla niż naprawdę wpływ zachodniej opinii publicznej. Niska ogólna jakość kampanii informacyjnej jest również czynnikiem przyczyniającym.

W Niemczech, rosyjska kampania informacyjna skierowana do wykorzystania nastrojów anty-USA i grać na niemieckim kompleksu winy na jego leczeniu ZSRR w II wojnie światowej. Jednak to spełnione tylko w bardzo ograniczonym sukcesem.

Gemma PЪrzgen, niemiecki dziennikarz, który opublikował w znacznym stopniu na kampanii propagandowej Rosji, wskazuje, że niemiecka wersja RT nie udało i to bez materialnego zasięgu publiczności. W Niemczech RT Deutsch nadaje tylko w Internecie, i nie ma dostępu do podstawowych kanałów telewizyjnych, oferując profesjonalnie słaby pokaz filmu, który przypomina swego rodzaju „trash TV.”

Niemieccy gospodarze i dziennikarze pracujący na RT Deutsch nie są dobrze znane w Niemczech.W prasie o swoich programach jest bardzo krytyczny od początku i stworzył bardzo negatywny obraz. Trudno RT Deutsch znaleźć poważnych partnerów do wywiadu.

Według PЪrzgen, wiele publikacji RT Deutsch są postrzegane jako czysto propagandowy, a trudno poprawić wizerunek Rosji w Niemczech. Kolejnym narzędziem kampanii informacyjnej – Sputnik Deutschland agencji prasowej, wcześniej znany jako Głosu Rosji – dostarcza informacji o lepszej jakości, ale jest mało znany w Niemczech, ponieważ nadaje tylko w Internecie oraz w kilku cyfrowych lokalnych stacji radiowych z prawie nie ma osiągnięcia (nie udało się uzyskać dostęp do fal o częstotliwości radiowej w języku niemieckim, a tylko stanowi część niektórych regionalnych programów radiowych cyfrowych).

Trzecim elementem kampanii informacyjnej Kremla, „Rosja Poza Nagłówki” jest obecnie dystrybuowany jako PR-uzupełnienie gospodarczego codziennej Handelsblatt. Im bardziej wpływowy niemiecki dziennik SЯddeutsche Zeitung, która wcześniej dystrybuowane ten sam PR-dodatek, produkowany przez Rossiiskaya Gazety w Moskwie, z tytułem „Russia Today” zatrzymał dodatku w wyniku kryzysu na Ukrainie.

Badania wykazują porażkę w promowaniu wizerunku Rosji w Niemczech. Według sondażu Pew przeprowadzonego w czerwcu, tylko 27 procent lub mniej niż jedna trzecia Niemców odbyło pozytywny obraz sytuacji w polityce zagranicznej Rosji. Mimo, że było osiem punktów procentowych więcej niż w 2014 roku, jest to dalekie od 50 procent, który czuł pozytywnie o Rosji w roku 2010. Dzięki działaniom prezydenta Władimira Putina i przywództwa kraju w ukraińskim kryzysie, Niemcy mają obecnie niższe opinią Rosji, niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich dziesięciu lat.

Dlaczego Rosyjska kampania informacyjna na Zachodzie tak nieudaną, mimo obfitych funduszy rządowych? Ponieważ Rosja nie udało się wyposażyć swoje wysiłki z każdej nowej formie lub treści.Jego kampania dezinformacji dotyczącej Ukrainy jest oparty na zakłócenia informacje, które są swobodnie dostępne do „wroga”, zaprzeczając oczywistym faktom, rozpowszechnianie nieprawdziwych lub niesprawdzonych informacji i ogólnie zgodnie z zasadami z epoki sowieckiej kampanii dezinformacji wojskowej.

Według dziennikarza Luke Harding, „W rzeczywistości,” małe zielone ludziki „- tajnych rosyjskich żołnierzy, którzy zajęte Krym – prosto z playbook działania KGB Putina na Ukrainie podążać klasyczny KGB doktrynę zwaną”. Aktywnych środków. Zwrot obejmuje dezinformacji propagandę, represji politycznych i działalności wywrotowej. Celem, wtedy, jak i teraz, jest osłabienie Zachodu, tworzenia podziałów między państwami członkowskimi NATO i podważyć nas w oczach świata, zwłaszcza w krajach rozwijających się. ”

Kampania informacyjna Rosji brakuje oryginalną wizję świata lub wiadomości, które sprawiają, że atrakcyjne dla zachodniej publiczności. Strategia opierając się na przegranych globalizacji, najbardziej zmarginalizowanych i niezadowoleni obywatele Europy, jak dotąd nie przyniosły wiele sukcesów.Rosja działa z pozycji słabości w nieustannie twierdzi, że Waszyngton jest podsycanie się pomarańczowej rewolucji na Ukrainie, tak że pro-amerykańskie siły mogą skorzystać Kijów, lub że stara się „sprowokować Rosję do ataku Chin i ma nadzieję podzielić Rosję na kawałki „.

Takie informacyjny obraz świata odzwierciedla wyłącznie negatywny program Moskwy i przedstawia Rosję na Zachód jako słaby, ale zgorzkniały i agresywnej kraju brakuje żadnych pozytywnych projektów i niezdolny do niczego konstruktywnego do oferty sąsiednich krajów. Czy można się dziwić, że takie „soft power” jest nieatrakcyjne z resztą świata?

Maria Snegovaya jest Ph.D. Student politologii na Uniwersytecie Columbia i felietonista w Wiedomosti.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

30 odpowiedzi na „Kreml przegrywa wojnę informacyjną.The Kremlin is losing the information war

  1. zenobiusz pisze:

    Lubię

  2. zenobiusz pisze:

    Lubię

  3. zenobiusz pisze:

    Lubię

  4. zenobiusz pisze:

    Lubię

  5. zenobiusz pisze:

    Lubię

  6. zenobiusz pisze:

    Lubię

  7. zenobiusz pisze:

    Lubię

  8. zenobiusz pisze:

    Unnikalne zdjęcie.Putin żegna się za swoimi generałami tuż przed ich tragicznymi wypadkami ,i

    nagłymi zawałami

    Lubię

  9. zenobiusz pisze:

    Lubię

  10. zenobiusz pisze:

    Lubię

  11. zenobiusz pisze:

    Lubię

  12. zenobiusz pisze:

    Lubię

  13. zenobiusz pisze:

    Lubię

  14. zenobiusz pisze:

    Lubię

  15. zenobiusz pisze:

    Lubię

  16. zenobiusz pisze:

    Lubię

  17. zenobiusz pisze:

    Lubię

  18. zenobiusz pisze:

    Lubię

  19. zenobiusz pisze:

    Lubię

  20. zenobiusz pisze:

    Lubię

  21. zenobiusz pisze:

    Lubię

  22. zenobiusz pisze:

    Lubię

  23. zenobiusz pisze:

    Lubię

  24. Greetings from Idaho! I’m bored to death at work so I decided to browse your site on my iphone during lunch break.
    I love the knowledge you present here and can’t wait to take a look when I
    get home. I’m amazed at how fast your blog loaded on my mobile ..
    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, awesome blog!

    Lubię

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s