Mamucik.


Ten mamucik ma nawet zaznaczone futro.

 

Ten zaś jest wykonany z obsydianu.Najbliżej to tworzywo występuje na Węgrzech.

Tu zaś mamucik z kości. Może da możliwość datowania C14

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Mamucik.

  1. zenobiusz pisze:

    http://portablerockart.blogspot.com/p/about.html
    Kazania w kamieniach
    „A to nasze życie, wolne od publicznych nawiedzeń, znajduje języki na drzewach, książki w biegających strumieniach, kazania w kamieniach i dobre we wszystkim. Nie zrobiłbym tego w żaden inny sposób. „Duke Senior w William Shakespeare, As You Like It, 1599. Moje cele na blogu Portable Rock Art

    Aby dokumentować, interpretować i prezentować anomalne przenośne obiekty skalne, z amatorsko zidentyfikowanych miejsc kulturowych, które są podejrzane o modyfikację lub kuratorstwo jako „sztuka” przez prehistorycznych ludzi, aby archeolodzy mogli zidentyfikować podobne potencjalne przedmioty sztuki in situ i udokumentować to zjawisko – dotychczas zaniedbywany element „oficjalnej dokumentacji ludzkiej” – bardziej systemowo. Interpretacja oznacza opisywanie i porównywanie form, kształtów, ikon, wspólnych wzorców, subtelnych relacji itp., A moje rzadkie próby określonych znaczeń są spekulacyjne i prawdopodobnie daremne. Zapewnienie kompleksowego internetowego centrum zasobów zdjęć i pisania o przenośnej sztuce rockowej od osób świeckich, archeologów amatorów, naukowców i badaczy z całego świata. Promowanie zdrowej dyskusji i debaty dotyczącej zagadnień weryfikacji artefaktyczności i zamierzonej ikonografii w przenośnej sztuce rockowej. Aby zakwestionować „oskarżenie pareidolia” jako uzasadniony argument de rigueur przeciwko możliwym wyobrażeniom, które zostały włączone do przenośnej sztuki rocka i pomóc w doprowadzeniu tej części archeologicznych zapisów do wyższego poziomu naukowych dociekań i kontroli, na jakie zasługuje. Zbadanie związków pomiędzy przenośnymi modalnościami a ewolucją człowieka, rozproszeniem populacji, zdolnościami poznawczymi i sposobami życia. Ken Johnston, archeolog zajmujący się działalnością informacyjną (wydawca bloga)

    Moja ocena: Nie ma niedoboru amerykańskiej sztuki paleolitycznej

    Twierdzi się, że w Stanach Zjednoczonych istnieje niewiele dowodów na istnienie sztuki paleolitycznej (paleoart). Z około 600 000 artefaktów znaleziono kilka dzieł sztuki sprzed Clovis w miejscu Gault w Teksasie, a ostatnio w pobliskiej Debra L. Witryna Friedkina. Te i Old Vero Beach na Florydzie, mamutowe grawerowanie na kości megafauny powinny zwrócić uwagę na możliwości paleeoart w Stanach Zjednoczonych. Jednak to tylko mały smak tego, co naprawdę można znaleźć.

    Istnieje ogromny okres od co najmniej 130 000 lat przed obecnością do okresu archaicznego 9000 lat temu, wraz z pojawieniem się „kamiennych, szlifowanych i polerujących” modalności kamiennych dzieł sztuki, w których nie było systemowego rozliczania prehistorycznej sztuki w USA . History Connection Museum w Columbus przedstawia jeden punkt włóczni Clovis jako swój paleoart , pomimo tego, że tradycja Clovis trwa stosunkowo krótko około 500 lat i zawiera dziesiątki tysięcy lat bardziej subtelnej sztuki, która nie jest jeszcze znana w głównym nurcie archeologii. Do tej pory został on ominięty lub opuszczony w wielkiej tragedii.

    Prawdopodobnie istnieje wiele milionów sztuk przenośnej sztuki rocka w USA, a amatorzy, kolekcjonerzy i świeccy identyfikują je. Internet pozwala hiperkomunikacji między tymi ludźmi, w przeciwieństwie do ślimaczego tempa dogmatycznej społeczności akademickiej archeologów. Pojawiają się motywy sztuki, powracają powtarzające się antropomorficzne „postacie”, przedstawia się zwykłe zwierzęta i formy, a na jaw wychodzą całe taksonomie.

    Nie chodzi o to, że kamienny paleeoart nie istnieje, ponieważ nie wiedzieliśmy, czego szukać. To, czego powinniśmy szukać, niekoniecznie musi być zgodne z przyjętymi z góry wyobrażeniami o tym, jak powinna wyglądać sztuka od plejstocenu do archaicznego w Ameryce Północnej. Ze względu na typowe zastosowanie szorstkich lub naturalnych elementów z kamienia jest jeszcze trudniejsze do wykrycia w terenie.

    Przenośne sztuki rockowe można znaleźć od wybrzeża do wybrzeża w USA i mają wiele atrybutów ze znanym palaeoartem z Eurazji. Most lądowy Beringia był otwarty dla 200 000 z ostatnich 500 000 lat. Homo erectus, Homo heidelbergensis , Denisovans, neandertalczycy i inni archaiczni przodkowie współczesnych ludzi w Azji w tym czasie z pewnością przenieśliby go do Ameryki Północnej z wędrówkami zwierząt. Robert Bednarik pokazał, że ludzie byli marynarzami w Azji Południowo-Wschodniej w wieku 840 000 lat temu.

    Widoczna tutaj przenośna sztuka rocka mówi, że Ameryka Północna była częścią większego połączonego świata w dawnych czasach, a nie jakąś wyjątkowo dziewiczą krainą „odkrytą najpierw” przez jakąkolwiek „kulturę”, jaką kiedykolwiek znamy. Przenośny rock palaeoart w Ameryce Północnej mówi nam, że lepiej byłoby podejść do naszej archeologii w tym ogólnoświatowym kontekście, niż jako specjalna wyspa, która unikała ludzi do ostatniej 1/20 naszej egzystencji. Dwunożność i duże mózgi nie można lekceważyć! Narzędzia i sztuka dolnego i środkowego paleolitu istnieją w ogromnej liczbie, ale nie zostały jeszcze opisane przez Dziennikarstwo Archeologiczne .

    Odkładając na bok nasze kulturowe uprzedzenia i konwencjonalne oczekiwania dotyczące tego, jak powinna wyglądać prehistoryczna przenośna skała, lepiej przygotujemy się do szerszego spektrum twórczej ekspresji, która została utrwalona w trwałości kamienia.

    Dogmat „Clovis First”, uwieczniony przez oficjalną archeologię Stanów Zjednoczonych, od kilku dziesięcioleci przywrócił wiedzę o rozproszeniu populacji i ludach prehistorycznych. Nie pozwólmy, aby „przenośna sztuka rocka nie istniała”, dogmat postawił nas dalej. Kamienie mają o wiele za dużo, żeby nam powiedzieć o naszym dziedzictwie i naszej przyszłości.

    Kenneth B. Johnston
    Archeologia Portable Rock Art

    Już dawno archeologia uznała znaczące ilości informacji kulturowych zapisanych w materiałach kamiennych w najbardziej subtelny i wyrafinowany sposób przez naszych wczesnych przodków.

    ###

    Wyślij ten
    blog!
    Udostępnij na Twitterze
    Udostępnij na Facebooku
    Udostępnij na Pinterest
    2 komentarze:

    Judi Kissic24 marca 2017 o 21:09
    Ładna kolekcja … dużo pracy! TY! Mam setki tych pięknych zdjęć sztuki!

    Odpowiadać

    Bonnie Jean2 sierpnia 2017 o 20:29
    Kenneth Johnston,

    Dziękuję za stworzenie tej strony. Zgadzam się, że wykonałeś naprawdę dobrą robotę. Ma sens tylko, że ludzie przebywali w Ameryce od bardzo, bardzo dawna. Sztuka przenośna z epoki paleolitu ma sens tylko dlatego, że starożytni ludzie, tacy jak ludzie, zostawili na tej ziemi osobisty ślad swego istnienia. Szkoda jednak, że cały ten obszar nauki jest nadal praktycznie ignorowany przez główny akademizm. Być może połowa światowych zagadek archeologicznych mogłaby zostać rozwiązana, gdyby tylko spojrzeli na dowody pozostawione w kamieniu. Ja również znalazłem wiele wspaniałych przykładów przez lata tej bardzo starej formy sztuki, położonej głównie w pobliżu Snake, Clearwater i Spokane Rivers we wschodnim stanie Waszyngton.

    Polubienie

  2. Pingback: armi laser USA Russia – cecchino spadaccino

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s